In bucataria moleculara, textura unui aliment poate fi schimbata intr-un mod spectaculos cu ajutorul aditivilor naturali. Acestia sunt extrasi in special din alge si oligozaharide. Cu ajutorul aditivilor naturali este posibil sa se produca spuma, pudra sau spaghetti din, de exemplu, suc de mazare obisnuit sau sa se creeze o incapsulare a unui suc de morcovi.
Bucataria de avangarda foloseste si noi metode de gatit spectaculoase, cum ar fi gatitul sous-vide, la temperatura joasa, sau marinarea (impregnarea) in vid. Cele mai importante principii ale bucatariei de avangarda sunt tratamentul delicat si respectuos al alimentelor, puritatea gustului, textura si aprecierea preparatelor cu toate cele cinci simturi.
In 1988, un profesor de fizica de la Oxford, de origine ungara, Nicholas Kurti pe numele lui, si chimistul francez Hervé This, ambii cu pasiune si deschidere pentru arta culinara, au decis sa organizeze niste seminarii anuale in care sa se discute, impreuna cu bucatarii, despre stiinta alimentelor si aplicarea ei in gastronomie.
Citeste tot articolul pe blogul nostru: Despre Bucataria Moleculara
© 2011 - 2025 FTShop.ro - Gastronomie la Superlativ. Implementare DesignStart.ro - SEO & Web Design
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Citeste mai multCookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.